19 листопада 2013 року на базі Семаківського ДНЗ
«Колосочок» відбувся
районний семінар вихователів дошкільних навчальних закладів. Тема семінару «Творча спадщина Василя Сухомлинського в діалозі з сучасною дошкільною освітою». Учасників семінару привітала завідувач дошкільного закладу
«Колосочок» Ганна Юріївна
Тур'яб та діти різновікової групи з вихователями Г.Петрик та С.Василівою. Практичний
блок семінару складався з перегляду заняття на тему: «Мандрівка стежиною природи». В.І.Водянчук,
вихователь – методист Городенківського ДНЗ «Зірочка» розкрила зміст використання
спадщини Василя Сухомлинського в сучасній дошкільній освіті. Підсумок
роботи науково-практичного семінару підвела Н.Попович, методист РМК з питань
дошкільної освіти. Гуманістична педагогіка Василя Сухомлинського має
стати животворним джерелом розвитку теорії та практики дошкільної освіти. У центрі
сучасних технологій навчання і виховання знаходиться особисто-зорієнтована
модель, основною метою якої є індивідуальний розвиток кожного вихованця
дошкільного закладу. З огляду на це особливого звучання набуває спадщина Василя
Сухомлинського. Всі аспекти виховання – моральний, розумовий, трудовий,
естетичний, фізичний - за його переконанням становлять
нерозривну єдність духовного стану дитини. Під час проведення підсумку роботи семінару були надані
такі методичні рекомендації: - Створювати умови для накопичення
дошкільниками першого позитивного загальнолюдського духовного досвіду через
активне залучення до різних видів діяльності: ігрової, пізнавальної,
комунікативно-мовленнєвої, предметно-практичної, образотворчої, музичної,
рухової, театралізованої. - Виховувати дітей на на
національних традиціях, прищеплювати їм ідеали Добра і Краси, Гідності, Милосердя, Справедливості, Співчуття,
що має стати підґрунтям формування духовності
особистості та її ціннісних пріоритетів. - Надавати увагу моральному
вихованню особистості вихованців з пріоритетом загальнолюдських цінностей, де
провідна роль належить сім’ї, - Забезпечення індивідуального підходу у вихованні,
що ґрунтується на власному виборі дитини, а звідси побудова виховання на
висновках з наукового аналізу результатів спостереження та вивчення
дитини. - Формувати гармонійно розвинену, духовно
багату, здатну на глибокі почуття і переживання особистість, творця прекрасного
і доброго. Створювати сприятливі можливості для здійснення ряду завдань естетичного
виховання, формування
естетичних вражень у дітей, навчання
розумінню творів мистецтва, перших
спроб створити красу у навколишньому середовищі - Використовувати потенційні можливості родинного виховання для прищеплення дітям
елементів морально-етичної, духовної культури із перших років життя. - Спрямовувати освітньо-виховний процес на формування світогляду дітей
дошкільного віку, використовуючи педагогічну спадщину Василя
Олександровича Сухомлинського.
|