Указ-Президента-про-відзначення-25-річчя-незалежності [/ukaz-prezidenta-pro-vidznachennja-25-richchja-neza.doc]
Указ-Президента-про-стратегію-національно-патріотичного-виховання [//ukraz-prezidenta-pro-strategiju-nacionalno-patriot.doc]
Рекомендації-МОН-про-реалізацію-концепції-національно-патріотичного-виховання [//rekomendacii-mon-pro-realizaciju-koncepcii-naciona.doc]
Рекомендації-МОН-2016-2017-суспільствознавство [//rekomendacii-mon-2016-2017-suspilstvoznavstvo.doc]
Результати-ДПА-ЗНО-2016-Івано-франківська-область [//rezultati-dpa-zno-2016-ivano-frankivska-oblast.doc]
Програма-історія-України-МОН-2017-2017-10-11-стандарт-академічний [//programa-istorija-ukraini-2016-2017-10-11-profil.doc]
Програма-історія-України-2016-2017-10-11-профіль [//programa-vsesvitnja-istorija-2016-2017-10-11-profi.doc]
Програма-історія-МОН-2016-2017-8 [//programa-istorija-mon-2016-2017-8.doc]
Програма-історія-МОН-2016-2017-5-6-7-9 [//programa-istorija-mon-2016-2017-5-6-7-9.doc]
Програма-історія-МОН-8-поглиблене [//programa-istorija-mon-8-pogliblene.doc]
Деякі питання дебюрократизації діяльності учителя
Одним з пріоритетів освітньої політики є дебюрократизація діяльності педагогічних працівників, упровадження органами управління освітою сучасних принципів державно-громадської моделі управління. В умовах, коли Міністерство освіти і науки суттєво скоротило переліки звітності, що подаються з регіонів, обмежило кількість загальнонаціональних заходів, й продовжує лінію на дебюрократизацію, продовжують надходити звернення від вчителів загальноосвітніх навчальних закладів щодо неправомірних вимог з боку керівників навчальних закладів, органів управління освітою, методичних кабінетів (центрів) та інших організацій щодо ведення документації вчителем та примусу до виконання невластивих вчителю функцій
Увага! Перелік пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнавання учнями
У 2013 році Міністерством освіти і науки України уточнено перелік пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнавання учнями на уроках історії України. В цьому ж році укладено перелік пам’яток, обов’язкових для розпізнавання учнями на уроках всесвітньої історії. Обидва переліки є обов’язковою складовою навчальних програм з історії України і всесвітньої та програм зовнішнього незалежного оцінювання
Вступ до історії. 5 клас. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» у 2013/2014 навчальному році 5 класи загальноосвітніх навчальних закладів перейдуть на навчання за новими програмами для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Стежками історії. Програма профільного курсу. 11 клас
Програма курсу «Стежками історії» для 11 класу суспільно-гуманітарного напряму узагальнює, систематизує, доповнює знання школярів, які люблять історію, прагнуть отримати глибокі знання з даної дисципліни, хочуть мати власне бачення непростих її проблем. Адже такі важливі питання вітчизняної історії як етногенез українців, утворення на українських землях держав ще до Київської Русі, непрості стосунки наших предків-слов’ян з гунами, кочівниками-хозарами, печенігами, події Галицько-Волинської держави і досі викликають полеміку провідних істориків. У програмі значна увага приділяється боротьбі українського народу за власну державність в період козацької доби, у буремні 19171921 роки, в трагічний час Другої світової війни, а також становленню і зміцненню української державності після проголошення незалежності в 1991 році. Опанувавши курс, учні зроблять висновки про здобутки країни, причини невдач і прорахунків у внутрішній і зовнішній політиці України.
Методичні матеріали до відзначення Дня Соборності України
На виконання Указу Президента України "Про відзначення у 2016 році Дня Соборності України" (№ 731 від 30 грудня 2015 року) з метою виховання в учнів почуття патріотизму і гордості за свою державу Міністерство освіти і науки України рекомендує 18 – 22 січня 2016 року провести в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах Урок Соборності "Єднання заради Незалежності" та інші тематичні заходи
Методичні матеріали Українського інституту національної пам’яті до Дня Соборності України та Дня пам’яті Героїв Крут
Український інститут національної пам’яті звертається до українських медіа, органів державної влади та місцевого самоврядування в належний спосіб відзначити події першої української революції ХХ століття: проголошення незалежності Української Народної Республіки 22 січня 1918 року, День пам’яті полеглих у бою під Крутами 29 січня 1918 року, День Соборності України у пам’ять про проголошення Акта Злуки 22 січня 1919 року. Також 21 січня 2015 року відзначатиметься 25 років «Живого ланцюга» – однієї з наймасовіших акцій громадської солідарності, яка передувала проголошенню державного суверенітету у 1990 р. та Незалежності України у 1991 році.
ВИЗНАЧЕННЯ І ФОРМУЛЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОЇ МЕТИ УРОКУ ІСТОРІЇ
Формування історичної компетентності відбувається на уроці, оскільки саме урок вважається основною формою організації навчально-пізнавальної діяльності в системі освіти України. (Можна безкінечно дискутувати про ефективність такої системи, але на даний момент не склалися умови для запровадження іншої.) Підготовка учителя до проведення уроку розпочинається із визначення його теми і мети. Лише навчальна програма пропонує тему уроку, що формулюється під час укладання педагогом календарно-тематичного планування. Лише навчальна програма пропонує мету уроку, що її педагог визначає і формулює самостійно відповідно до теми. Теперішні навчальні програми є компетентнісно орієнованими, а тому, здавалося б, не повинно виникати жодних проблем із визначенням і формулюванням мети уроку. Проте реальна ситуація видається доволі непривабливою
Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках суспільствознавчих дисциплін (посібник на допомогу вчителю)
Навчальна програма з історії для 5-го класу
Навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структура 2013-2014 навчального року
|