Неділя, 28.04.2024, 16:28
Відділ освіти Городенківської державної районної ради
Меню сайту
ЗНО
Правова база
ДПА
Позашкільні заклад
Форма входу
Логін:
Пароль:
Головна » Файли » Виховна робота

Методичні рекомендації щодо реалізації національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчально-виховному процесі
09.02.2016, 20:13

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді має стати одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку громадянина як високоморальної особистості, яка плекає українські традиції, духовні цінності, володіє відповідними знаннями, вміннями та навичками, здатна реалізувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства, сповідує європейські цінності, готова до виконання обов’язку із захисту Батьківщини, незалежності та територіальної цілісності України.

Ефективність національно-патріотичного виховання в позакласній діяльності значною мірою залежить від спрямованості виховного процесу, методів та форм його організації. Пріоритетну  роль доцільно відводити активним методам, застосовування яких ґрунтується на демократичному стилі, взаємодії вихователя та вихованця. Зокрема, через проектну діяльність, благодійну волонтерську діяльність, створення національно-патріотичних об’єднань, клубів та гуртків за  інтересами, дослідницько-пошукову та краєзнавчу роботу.

Кожен віковий період в житті школяра передбачає сформованість певного виду компетентностей та  патріотичних цінностей.

У молодшому шкільному віці у дитини формується здатність пізнати себе як члена сім’ї, родини, класного колективу, жителя міста чи села, толерантне ставлення до традицій мови, вірувань, вміння оберігати рідну домівку,  шанувати державні  символи та  Конституцію України.

З учнями початкової школи варто організувати та провести:

          - Ситуаційно-рольові ігри «Мій край – частинка України», «Древня столиця України».

          - Екскурсії  рідним краєм.

          - Усний журнал «Народні символи України», «Люблю я пісню українську».

          - Колективні справи «Ми – всі діти українські».

          - Виставки малюнків «Моя країна –Україна».

          - Добродійні акції

          - Козацькі забави.

          - Бесіди  «Історія мого села», «Одна єдина Україна», «Пам’ятай, де твій край та шануй його звичай!».

          В учнів молодшого підліткового віку варто  формувати усвідомлення єдності власної долі з  долею Батьківщини через шанобливе ставлення до державної символіки, моральних, духовних та історико-культурних цінностей, правил та норм соціально важливих для  суспільства, шанування героїв України. Доцільними для учнів 5-7 класів будуть заходи:

- Виставки малюнків "Рідний край в моїй душі

          - Вікторини «Хто і коли жив в Україні?», «Рослини – символи України», «Наші славні земляки».

          - Години спілкування «Я – громадянин України», «Мова –духовне багатство народу», «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не  можна тільки Батьківщину», "Перемога єднає покоління"

          - Козацький КВК.

          - Народознавчі конкурси ерудитів.

          - Уроки пам’яті

          - Екскурсії до музеїв Івано-Франківщини

          - Проекти «Облаштуймо шкільне подвір’я», «Посадимо калину – прикрасим Україну».

          - Колективні творчі справи «Україна – це ми», «Пісня – душа народу», «У рідному краї і серце співає», «Соборність України. Естафета поколінь: від діда – прадіда».

- Благодійні ярмарки "Дні добрих справ"

-Класні години "Учітесь, читайте, чужого научайтесь, свого не цурайтесь…"

 

У підлітковому віці виховується  духовно-осмислений, рефлексивний патріотизм, який поєднує любов до свого народу, нації з почуттям поваги до інших народів, своїх та чужих прав. Старші підлітки мають засвоїти що важливою рисою громадянина України є  відповідальність за долю України, віра у духовні сили народу, його майбутнє.

З учнями 8-9 класів варто провести:

- Акції «Лист пораненому солдату», «Простягни руку допомоги», «Серце до серця».

- Просвітницькі тренінги   «Всі ми рідні та всі ми рівні».

- Години спілкування «Ми єдиний народ», «Будь пильним проти виявів тероризму», «Видатні вчені Прикарпаття».

- Години пам’яті «Горять свічки у людських долонях», «Понад Крутами вічність у сурми сурмить», «Гіркий полин твоєї долі, Україно».

- Усні журнали «День Європи», «Роль УПА в  боротьбі проти окупантів України», «Революція гідності та її значення», «Вічна пам’ять героям Небесної Сотні».

- Соціальні, дослідницько-пошукові проекти "Вулиці мого міста"

-Урок мужності "Славімо рідний край"

 

В старшому  підлітковому віці  пріоритетними рисами є відповідальність та дієвість. Учні 10-11 класів мають прагнути жити у власній державі, боротись за її незалежність та свободу, працювати задля розвитку демократії. В роботі з цією віковою категорією слід використовувати наступні форми:

- Диспути «Конституція України – умова розвитку українського державотворення», «Політична культура. Якою вона має бути?».

- Зустрічі з учасниками Революції Гідності та вояками, що повернулись із зони АТО.

-Вечори відпочинку "Курс молодого бійця".

-Прес-конференції «Захист Вітчизни – обов’язок громадянина», «Соборність і злагода – умова процвітання України».

- Філософський стіл «Демократія як загальнолюдська цінність».

- Публіцистичні вистави  «Горде ім’я – українець».

- Благодійні проекти «Мир в Україні», «Українські школярі для українського війська».

- Творчі проекти «Твоя діяльність визначає твою цінність».

- Акції з метою впорядкування пам’ятників, пам’ятних знаків, символічних могил.

- Шоу «Я люблю Україну».

- Вечори пам’яті  «Крути як біль душі моєї», «Іловайськ. Ми пам’ятаємо…»., "Плине кача…"

Конкурсні програми "Нумо, хлопці!"(До Дня Збройних Сил України)

Уроки мужності "Нас надихають подвиги героїв", "Є така професія – "захищати Батьківщину"

 

 

 

Література

 

  1. Виховання громадянина.  Психолого-педагогічний і народознавчий аспект: навчально-методичний посібник / Ігнатенко П.Р., Поплужний  В.Л., Косарєва Н.І., Крицька Л.В. – К.: Ін-т змісту і методів навчання, 1997. – 252с.
  2. Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки. Навчальний посібник, Київ «Знання», 2008р.-566с.
  3. Гнатюк В.І. Національне виховання як складова у побуті громадянського суспільства // Світ виховання. – 2004.-№1. с.33-36.
  4. Івашківський В.В. Теоретико-методичні засади виховання старшокласників як суб’єктів громадянського суспільства: монографія / В.В. Івашківський. – К: Паливода А.В. 2010.
  5. Камінічев А. Знаймо і пам’ятаймо свою історію! Про патріотичне виховання в сучасній школі // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2005. - №2. – с.35-36.
  6. Рашенко А.В. Формування національної свідомості учнів у навчальних закладах // Теоретико-методичні основи виховання творчої особистості учнів в умовах позашкільних навчальних закладів. 2006. ч.1, с.135-170.
  7. Чорна К.І. Патріотизм – духовна цінність молодих громадян України // Цінності освіти і  виховання. Науково-методичний збірник / За аг.ред. О.В. Сухомлинської. – К., 1997. – С. 209-212.
Категорія: Виховна робота | Додав: melenko
Переглядів: 639 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Новини osvita.ua
Погода
Городенка 
Copyright MyCorp © 2024

Зробити безкоштовний сайт з uCoz