10 листопада 2015 р. на базі Городенківського ДНЗ (ясла-садок) «Зірочка » відбувся семінар-практикум для інструкторів з фізичної культури ДНЗ з теми: «Особливості проведення занять з фізкультури в дошкільному навчальному закладі».
Під час семінару-практикуму методист РМК відділу освіти Попович Н.Р. ознайомила присутніх з нормативно-правовим забезпеченням та методичними аспектами фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ. Вихователем-методистом Водянчук В.І. було висвітлено питання оптимізації рухової активності дітей дошкільного віку.
В ході семінару-практикуму було наголошено на тому, що заняття з фізичного розвитку – це основна форма фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі. Інструктор з фізичної культури Гультай В.І. поділився з присутніми досвідом роботи з питання «Формування фізичних якостей, навичок володіння основними рухами, руховими діями у дошкільнят».
Учасникам семінару-практикуму було запропоновано перегляд заняття з фізкультури в старшій групі «Вишенька». В ході обговорення було вирішено, що заняття з фізкультури проведено на високому методичному рівні .
На завершення семінару-практикуму методист РМК Попович Н.Р. презентувала програмно-методичну літературу з фізичного розвитку дітей дошкільного віку та виставку нестандартного фізкультурного обладнання.
Рекомендації які були прийняті :
1. 1. В організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних закладах дотримуватись нормативно-правових документів. Зміст фізкультурно-оздоровчої діяльності в дошкільному закладі в межах Базового компонента реалізувати через програми та навчально-методичне забезпечення, що затверджується МОН України. Постійно.
2. Ефективність фізичного розвитку забезпечувати комплексним застосуванням традиційних засобів фізичного виховання:
- фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту й туризму);
- оздоровчі сили природи (повітря, сонце, вода);
- гігієнічні чинники (режим харчування, занять і відпочинку,гігієна одягу, взуття, обладнання тощо).
Постійно.
3. Забезпечувати рухову активність в процесі проведення організаційних форм фізичного виховання, а саме:
- занять з фізичної культури;
- фізкультурно-оздоровчих заходів (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи, гартувальні процедури і ін. );
- різних форм організації рухової активності у повсякденні, (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята та розваги, ддитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні (тижні) зздоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання ).
Постійно.
4. Використовувати заняття, як цілеспрямовану та унормовану форму організованої навчально-пізнавальної діяльності з фізичної культури, закріплювати й удосконалювати рухові вміння та навички, розвивати фізичні якості, давати дітям спеціальні знання та прищеплювати потребу в повсякденних заняттях фізичною культурою, оптимізувати рухову діяльність.
Систематично.
5. Проводити фізкультурні заняття з дотриманням обов’язкових санітарно-гігієнічних умов та практикувати різні типи занять:
- мішані (подається новий руховий матеріал та закріплюються раніше набуті уміння і навички, співвідношення знайомого і нового матеріалу складає 3:2 або 4:1 );
- заняття на закріплення й удосконалення рухових вмінь і навичок або тренувальні (будуються на більш або менш знайомих вправах);
- контрольні (проводяться за потребою в кінці місяця або кварталу, півріччя з метою перевірки рівня сформованості рухових вмінь і навичок, спеціальних знань, розвитку фізичних якостей тощо); комплексні або інтегровані, сюжетні , ігрові, домінантні.
Постійно.
6. Розвивати у дітей дошкільного віку фізичні якості (швидкість, спритність, витривалість, силу, гнучкість) під час формування рухових навичок. Формувати основні рухи: ходьбу, біг, стрибки, кочення й кидання, повзання й лазіння, рівновагу відповідно віку дітей та програмі розвитку дитини.
Систематично.
|