Математика та фізика
Освітянські діалоги учителів математики та фізики працювали над проблемою “Забезпечення якісної математичної та фізичної освіти школяра в контексті вимог сучасної освіти”.
На засіданні обговорили:основні шляхи організаційного та науково-методичного супроводу реалізації змістових ліній з фізики та математики нового Державного стандарту базової загальної середньої освіти в 2016–2017 н. р.; нові нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки України щодо особливостей організації навчально-виховного процесу та викладання фізики і математики в загальноосвітніх навчальних закладах у 2016–2017 навчальному році; зміни до навчальних програм з математики та фізики й шляхи підготовки вчителя до реалізації оновленого змісту даних предметів у 2016–2017 навчальному році; зміст нових підручників з фізики та математики для основної школи та їх можливості в реалізації інтегрованих способів методичного впливу; стратегії та тактики методичної роботи на новий навчальний рік; результати ЗНО з математики та фізики у 2016 році.
Також учасники прослухали змістовні і цікаві виступи Петельки Г.П., методиста відповідального за стан викладання математики та фізики, Зварич Г.І., вчителя математики та фізики Раковецького НВК І-ІІІ ст., Вітюка І.М., вчителя фізики Городенківської гімназії ім. А. Крушельницького, Гулея І.Ф., вчителя фізики Росохацької ЗОШ І-ІІІ ст.
Учасники детально проаналізували стан матеріально-технічного забезпечення викладання фізики та математики у навчальних закладах району, шляхи підвищення якості викладання предметів за результатами зовнішнього незалежного оцінювання.
Трудове навчання
Освітянські діалоги працівників відповідальних за стан викладання трудового навчання (технологій) працювали над проблемою “Навчально-методичне забезпечення викладання трудового навчання відповідно до нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освітньої галузі “Технології” в умовах освітніх змін”.
Учасники освітянських діалогів опрацювали нормативні документи, інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення трудового навчання (технології) та креслення в школах у 2016–2017 н. р., окреслили основні напрями діяльності методичної служби щодо вдосконалення науково-методичного супроводу в умовах реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої світи (освітня галузь “Технології”)
Методист РМК Галина Лапчинська ознайомила учасників заходу із особливостями вивчення трудового навчання у 8 класах у 2016–2017 навчальному році.
Вчитель трудового навчання Сороківської ЗОШ І-ІІІ ст. Віктор Кушнірук акцентував увагу присутніх щодо готовності педагога до роботи з обдарованими дітьми на уроках трудового навчання та в позаурочний час.
Вчитель трудового навчання Чернятинської ЗОШ І-ІІІ ст. Наталія Матіяш поділилася досвідом роботи з теми “Розвиток творчих здібностей та робота з обдарованими дітьми на уроках трудового навчання”.
Учасниками секцій прийнято рекомендації щодо ефективного здійснення навчально-виховного процесу освітньої галузі “Технології”.
Іноземні мов
Освітянські діалоги учителів іноземних мов працювали над проблемою “Стратегічні напрями розвитку шкільної іншомовної освіти в 2016-2017 н.р.”.
На питанні науково-методичного супроводу і навчально-методичного забезпечення професійної діяльності педагогів за оновленими програмами з іноземних мов закцентувала Марія Пронь, керівник методичного об’єднання вчителів іноземних мов.
Ольга Бережанська, методист РМК проаналізувала хід виконання Плану заходів, спрямованого на активізацію вивчення англійської мови до 2020 року, ознайомила із методичними рекомендаціями щодо вивчення іноземних мов в 2016-2017 н.р..
У ході роботи секції висвітлено основні завдання щодо викладання іноземних мов у 2016/2017 навчальному році: визначено особливості навчання іноземних мов за оновленими навчальними програми для 1–4 класів; окреслено основні напрями діяльності щодо забезпечення науково-методичного супроводу вивчення іноземних мов у контексті шкільної іншомовної освіти; проаналізовано роботу літніх мовних таборів; здійснено обмін досвідом щодо виконання заходів, спрямованих на активізацію вивчення англійської мови до 2020 тощо.
В обговоренні даних питань взяли участь Галина Баюра, вчитель іноземних мов Чернелицької ЗОШ І-ІІІ ст., Ірина Боднарчук, вчитель англійської мови Городенківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1, Люба Скіцько , вчитель англійської мови Городенківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1.
Бібліотека
Освітянські діалоги бібліотекарів ЗНЗ з проблеми “Особливості роботи бібліотек навчальних закладів в умовах нових стандартів освіти”.
На засіданні розглядалися: досвід роботи з проблем впровадження інформаційних та комп’ютерних технологій в роботу шкільних бібліотек; надавалася методична допомога щодо інформаційно-бібліографічної діяльності; особливості замовлення та перерозподілу фонду підручників у 2016–2017 н. р.; знайомство з новими інструктивними документами щодо вимог обліку та інвентаризації фондів бібліотек навчальних закладів згідно нових документів Міністерства фінансів України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури України.
Про роботу з репозитарієм та особливості замовлення підручників у 2016–2017 н. р. повідомила Ольга Бережанська, методист РМК.
Щодо підсумків роботи шкільних бібліотек району та основні напрями діяльності на 2016–2017 н. р. доповіла Надія Болтунова, завідувач бібліотеки Городенківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1.
Учасники круглого столу на поділилися досвідом з питання виховання інформаційної культури учнівської молоді та впровадження інформаційних та комп’ютерних технологій в роботу шкільних бібліотек, проведення місячника шкільних бібліотеке під гаслом “ Виховуємо громадянина – патріота України”.
Підсумком засідання стали напрацьовані рекомендації щодо забезпечення науково-методичного супроводу діяльності бібліотекарів загальноосвітніх навчальних закладів.
Виховна робота
Освітянські діалоги заступників директорів з в виховної роботи та педагогів-організаторів щодо організації виховання дітей та учнівської молоді у 2016-2017 році.
У Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки зазначено: “В Україні національно-патріотичне виховання дітей та молоді має стати одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку громадянина як високоморальної особистості, яка плекає українські традиції, духовні цінності, володіє відповідними знаннями, вміннями та навичками, здатна реалізувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства, сповідує європейські цінності, готова до виконання обов’язку із захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України”.
Тому і завдання сучасної системи виховання, які ставлять перед собою виховними, полягають у реальному переході до педагогічної творчості та індивідуального впливу, створення умов для цілеспрямованого систематичного розвитку людини як суб’єкта діяльності, особистості, індивідуальності.
Учасники діалогів обмінялися думками щодо форм і методів реалізації основних напрямків виховання. А саме: національно-патріотичного, превентивного, фізичного, художньо-естетичного виховання, розвитку екологічних умінь, навичок підготовки підростаючого покоління до дорослого сімейного життя, професійної орієнтації та допрофільної підготовки.
т |