Початкова освіта
25-26 серпня відбулися освітянські діалоги учителів початкових класів, які були присвячені проблемі “Розвиток початкової освіти в контексті реформування загальної середньої освіти”.
Оскільки з нового навчального року в початкову школу впроваджується розвантажена та оновлена програма для 1–4 класів, саме цьому була присвячена робота учасників.
Методист РМК Водянко І.В., ознайомила учасників заходу із особливостями організації навчально-виховного процесу у 1-4 класах у 2016–2017 навчальному році, проаналізувала зміни до навчальних планів та програм, окреслила шляхи підготовки педагога до роботи по-новому.
Практичний блок роботи передбачав обговорення змін до навчальних програм і проблем організації роботи з підготовки педагогічних працівників до роботи над ними (Кловата М.М., вчитель початкових класів Чернелицької ЗОШ І-ІІІ ст.). Також працювали в групах, узагальнювали напрацьоване, укладали практичні матеріали.
Вчителів початкових класів з початком навчального року привітав наш земляк, голова Державної інспекції навчальних закладів України, кандидат юридичних наук, Руслан Гурак, який ознайомив з концепцією Нової школи.
Педагоги району обмінялися досвідом щодо забезпечення якості початкової освіти, використання педагогічних ідей, упровадження інновації у систему науково-методичної роботи, як засіб професіоналізму вчителя початкових класів.
Фізична культура та предмет “Захист Вітчизни
Проведено освітянські діалоги учителів відповідальних за стан викладання фізичної культури та захисту Вітчизни з теми “Особливості організації та проведення фізкультурно-оздоровчої, спортивно-масової та військово-патріотичної роботи у 2016–2017 н. р.”.
Питання щодо організації навчально-виховного процесу з фізичної культури відповідно до вимог Державних стандартів, методичних рекомендації Міністерства освіти і науки щодо вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016–2017 навчальному році та внесених змін до навчальних програм розкрив Білоокий С.М., методист РМК.
Особливо актуальним на сьогоднішній день є військово-патріотичне виховання учнівської молоді, яке вирішується через шкільний предмет “Захист Вітчизни”. Про особливості організації даної роботи та проведення військово-спортивної гри “Джура” доповів Білий Б.В., керівник методичного об’єднання учителів предмету захист Вітчизни.
Учасники діалогів обговорили багато проблемних питань фізкультурно-оздоровчої, спортивно-масової та військово-патріотичної роботи в школі, а також та шляхи їх вирішення.
Основи християнської етики
У ході освітянських діалогів учителів предмета “Основи християнської етики” було розглянуто сучасні підходи до викладання даного предмета.
Учасники зібрання охарактеризували сучасні проблеми та напрями викладання предмета “Основи християнської етики”; окреслили основні стратегії науково-методичного супроводу предмета основи християнської етики у 2016–2017 н. р.; визначили перспективи реалізації системи методичного супроводу курсу “Основи християнської етики” у формуванні й розвитку християнських морально-етичних цінностей особистості.
Під час науково-методичного інформування Паньків Н.П., завідувач РМК, розкрила питання “Основ християнської етики” як важливого чинника духовного розвитку особистості в сучасному суспільстві та реалізації основних викликів щодо викладання предмета “Основи християнської етики” у 2016/2017 навчальному році.
Далі обговорення актуальних питань продовжувалося у формі круглого столу. Підсумками роботи освітянських діалогів стали напрацювання рекомендацій.
Зарубіжна література
Проведено освітянські діалоги зарубіжної літератури, які були присвячені проблемі “Реалізація компетентнісного підходу у викладанні навчальних предметів освітньої галузі “Мови і літератури” за новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти в умовах освітніх змін”.
Методист РМК, Лапчинська Г.Б., ознайомили присутніх з новими підходами у викладанні зарубіжної літератури у контексті Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах, а також ознайомила учасників секцій зі змінами, внесеними до навчальних програм, особливостями вивчення предметів у 8 класах у 2016–2017 н. р.
На засіданні освітянських діалогів презентовано матеріали до навчально-виховних занять, план уроків, конспекти уроків для 8 класу та матеріали проведення першого уроку – “Нам пора для України жить…”.
Практичний блок роботи передбачав обговорення змін до навчальної програми у 8 класі (Заячківська О.В., вчитель зарубіжної літератури Тишківського НВК І-ІІІ ст.). З питанням викоистання інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури виступила Грицанюк Г.М. вчитель зарубіжної літератури Незвиського НВК І-ІІІ ст.)
Методист РМК, Лапчинська Г.Б. разом з учасниками секцій прийняли рекомендації щодо забезпечення науково-методичного супроводу розвитку системи літературної освіти у 2016–2017 н.р.
Українська мова і література
Проведено освітянські діалоги учителів української мови і літератури. на тему “Реалізація компетентнісного підходу у викладанні навчальних предметів освітньої галузі “Мови і літератури” за новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти в умовах освітніх змін”.
Методист РМК Блащук С.М. ознайомила присутніх з новими підходами у викладанні української мови і літератури у контексті Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах.
Науково-методичний супровід та навчально-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів за новим змістом та програмами з української мови і літератури презентувала методист РМК Блащук С.М., а також повідомила учасникам секцій зміни,які внесені до навчальних програм, особливості вивчення предметів у 8 класах у 2016–2017 н. р.
Вчитель української мови і літератури Виноградської ЗОШ І-ІІІ ст. Корінна М.Д. ознайомила колег із Концепцією нової української школи.
Керівник методичного об’єднання Цалин О.М. презентувала досвід роботи “Формування читацької компетентності старшокласників на уроках української літератури”.
Учителі-словесники району окреслили основні напрями діяльності педагогів щодо реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої світи (освітня галузь “Мови і літератури”); визначили актуальні напрями, сформулювали стратегічні завдання для оновлення змісту і методів навчання української мови і літератури.
На засіданні освітянських діалогів презентовано матеріали до навчально-виховних занять та проведення першого уроку – “Нам пора для України жить…”.
Учасники секцій прийняли рекомендації щодо забезпечення науково-методичного супроводу розвитку системи мовно-літературної освіти у 2016–2017 н.р.
|